Sunday, October 30, 2011

TAG ME TAG YOU BACK !



hye korang !

erm , dah bace kan apa yang tertulish uh ,

sebenarnya agak tak faham benda alah ni , tapi cuba korang TENGOK niey ,hah , so . saya telah di TAG ? alah , aper benda tuh , korang klik lah link yang budak tu bagi tu . ada lagi kat shoutbox saya . tapi kalau tak nak klik kat situ , korang boleh je >KLIK< ni ,

ok , jadinyer korang dh faham lah kan ? hehe , sebenarnya . agak malas jugaklah pada mulanya . tapi bila fikirkan balik pasal UKHWAH , so layan je :) moga mendapat REDHA ILAHI ! :D

11 Perkara tentang diri saya :

1 . saya suka membaca

2. saya suka menaip

3. saya suka bertanyer . kiranye macam , selagi benda tu tak berlaku DEPAN MATA , selagi tu saya akan bertanyer ! hehe ,

4. saya ni banyak sangat prinsip yang saya pegang .

5.saya ni paling pantang bila orang cuba memperlekehkan islam ! lebih2 lagi ALLAH , RASULULLAH dan para sahabat baginda serta srikandi2 yang hidup di zaman baginda .

6. saya juga pantang bila orang KURANG AJAR dekat mak saya (most important person) , ayah , abang , adik , dan kawan2 baik saya .

7.saya ni GANAS sikit , tapi untuk situasi no 5 dan no 6 lah . hehe

8. saya ni TAK RAMAH dengan lelaki , tapi RAMAH sangat dengan perempuan . sebab ni salah satu prinsip saya . sekaligus jaga hati . i.ALLAH

9.saya suka merajok dengan abah dan abang2 serta adik lelaki saya ! sebab saya SUKA bila mereka pujuk saya ! menambahkan lagi sayang pada mereka .

10. saya ni agak manje dalam family tapi AGAK matang bila bersama kawan2 .

11. dan saya akan sentiasa berusaha menjadi hamba ALLAH yang diredhaiNYA dengan meninggalkan perkara yang dilarang dan melakukan apa yang diperintahkan . i.ALLAH :)

SOALAN YANG DITAG pula :)

1) Siapa Guru yang disukai semasa di sekolah rendah ?
- Rasanye macam takder . sebab dah lupa nama guru ! hehe . sebab baru pindah masa sekolah rendah . jadi saya tak berapa kenal guru and guru pun tak berapa kenal saya ! huhu

2)Dalam banyak2 buku ilmiyah yang di baca,buku apa yang memberikan inspirasi kepada anda?

- secara jujurnya , ada SATU buku je , SEINDAH MAWAR BERDURI karya kak FATIMAH SYARHAH NORDIN !!

3)Siapa Idola anda hingga berjaya ke tahap ini ?

- berjaya ? oh , saya belum berjaya lagi . i.ALLAH satu hari nanti . tapi , apa2 pun IDOLA saya yang saya cintai mestilah RASULULLAH S.A.W , jadikan sirah perjuangan BAGINDA sebagai kekuatan dan medan jihad untuk menuntut ilmu . tapi dalam masa yang sama , ramai lagi yang lain , antaranya , SAIDINA ALI , ABU BAKAR dll . untuk perempuan pula , SAIDATINA FATIMAH (putri RASULULLAH ) , RABIATUL ADAWIYAH dll .

4)Nama penulis yang anda kagumi ? tak kisahlah novel ke , motivasi ke ?

- penulis yang saya kagumi ?!! mestilah KAK FATIMAH SYARHAH !! hehe , dan akhi HILAL ASYRAF serta akhi HASSAN ADLI YAHYA ! :)

5) kenapa suka penulis tersebut ?

- sebabnya karya mereka semua membawakan saya lebih MENCINTAI ALLAH dan lebih menguatkan hati saya untuk sentiasa BERIBDAH kepada ALLAH .

6) kecil-kecil dulu , apa cita2 korang sebenarnya ?

- erm . apa ye ? macam2 lah , polis , dr , wartawan , ahli pernigaan dan macam2 lagi . hehe ,

7) Apa tujuan anda ada blog dan siapa inspirasi anda untuk berblog ?

-mulanye tujuan suka suka . sebab tengok orang tulis blog macam diari dyerang , tapi bila fikirkan balik , takder faedah apa2 pun kalau tulis benda tak penting . jadinye saya pun tukar tujuan asal saya menjadikan blog ni sebagai salah satu LOKASI saya untuk berdakwah . manfaatkan sebaiknye ! i.ALLAH , takder kot inspirasi ;)

8) Apa nama tempat yang anda nak pergi sekali ? nyatakan sebab ?

- syurga . sebab nak jumpa RASULULLAH !

9) Setiap manusia mempunyai kawan , siapakah kawan yang memberi kesan mendalam dalam hidup anda ?

- NADHIRAH kursus , kak NURSYAFIYAH , kak SAADAH AWANIS , ANISAH taha , SAKINAH sk dan AFIQAH hafiz

10) Pendapat anda tentang blog saya ? sila jujur sebarang kritikan akn diterima dengan hati yang terbuka .

-wahh ! sangat HIJAU ! cantik , belum baca bace kat blog saudari . i.ALLAH ada kelapangan bace lah nnty . TAPI ! susah sikitlah , sebab takleh nak highlight then nak copy . tu yang susah tu nak salin balik ayat2 saudari :( , kalau boleh , biarlah orang boleh copy paste . sekurang2 nya kalau ada ilmu yang bermanfaat , dyerang boleh sebarkan . saudari juga bertambah2 pahala kan :)

11)Thema blog ini warna hijau . anda okay tak membaca dalam suasana greeny ni ?

- erm , ALHAMDULILLAH , selagi boleh baca . okey jer . cantik . kemas dan MENARIK ! :)

okey , soalan untuk orang yang di TAG !

1. Adakah anda sayang ALLAH ? jika YA , adakah perkara yang diperintahkan anda lakukan ?

2. Adakah anda sayang RASULULLAH ? jika YA , adakah anda mengigati baginda dan merindui baginda ?

3. Siapakah idola anda ? kenapa ?

4. anda suka membaca buku motivasi tak ? kalau suka , buku apa yang anda baca ?

5. kalau saat anda rasa jauh dengan ALLAH , apa yang akan anda lakukan ?

6. Adakah solat 5 waktu kita sempurna ? boleh jawab dalam hati . muhasabah je ~ :)

7. Adakah kita dah bersedia untuk menghadapi KEMATIAN ?

8. Berapa banyakkah dalam 24 jam anda mengigati ALLAH dengan ingatan yang sedalam2nye ?

9. Berapa banyakkah anda mengigati mati dalam setiap detik waktu anda ?

10.Pernah tak anda bayangkan suasana ALAM BARZAH ?

11. Pernah tak anda bayangkan AZAB ALLAH ?

soalan bonus : apakah pendapat anda tentang SOALAN saya ?

TERMA dan SYARAT :

1.SENARAIKAN 11 perkara yang saya tak tahu dalam diri korang .
2.JAWAB kesemua soalan yang telah saya BERIKAN
3.TAG 11 orang , ajak mereka bermesra dengan anda :)

Alhamdulillah , soalan tu sebenarnye untuk MUHASABAH diri je sebenarnya . Supaya kita dapat motivasi balik diri kita di mana kedudukan IMAN di hati kita ni . Dah UPDATE ke blom ? Masih berkurang ke BERTAMBAH kan . Maaf kalau ade yang terasa ! Apa2 pun , ni soalan SEBENARNYEE ! :)

> 1. Apa hobi korang ?

> 2.siapa yang korang sayang ? Sebab ?

> 3.siapa bestfriend korang ? Kenapa sayang dia ?

>4. apa yang belum tercapai lagi dalam hidup korang ?

>5.apa yang korang hajatkan dalam hidup ? Angan2 korang ?

>6. Subjek apa yang korang PALING suka masa zaman sekolah ?

> 7.Barangan apa dalam dunia ni yang paling korang idam2 kan ?

>8. korang suka membaca ? Buku apa ?

>9. apa yang korang buat bila bosan ?


>10. apa yang korang buat bila terasa jauh dengan ALLAH ?

>11. apa benda yang korang paling sayang and pantang kalau orang rosakkan ? Sebabnyer kenapa ?


Ohh , ye . Kalau korang nak jawab soalan muhasabah tu pun bole je . Lagi . Dialu2kan :)







! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment