Tuesday, October 18, 2011

Lemah

ASSALAMUALAIKUM !

HYE KORANG !

ALHAMDULILLAH ,
bersyukur aku ke hadrat ILAHI kerana dengan keizinanNYA aku masih lagi hidup dalam keadaan sihat dan mempunyai DUA nikmat yang PALING agung , iaitu nikmat IMAN DAN ISLAM !

ALHAMDULILLAH :)

Baru2 ni , saya ada CHATTING dengan kawan baik saya , mungkin juga boleh di EQUAL kan sebagai sahabat saya , saya AGAK jarang MENTION pasal dia kat blog ni , sebabnya . hihi ~ ENTAHLAH ! mungkin sebab kami masing2 bz kott ~ YELAH , mane taknye kan . dia sibuk dengan uitm dan saya pulak sibuk dengan urusan kerja . jadi MASING2 ada hal masing2 ! ALLAH dah tetapkan macam tu kan , nak buat macam mana , REDHA je lah :)

baiklah , nak di jadikan CERITA , baru2 ni saya AGAK stress , saya BAGITAHU pada SEMUA kawan2 baik saya , sahabat2 saya , kakak2 yang saya sayang mengenai APA yang saya sedihkan tu . saya bagitau MEREKA semua , saya CERITAKAN pada mereka untuk saya dapat MOTIVASI daripada MEREKA :)

Salah seorang daripada mereka ialah ALIYA KHAIRUDDIN :)
sebenarnya saya TAK CAKAP pun kat dia masalah saya , tapi saya JUST cakap macam saya ni tengah SEDIH dan 'bla..bla...bla...' . jadinya TIBA2 sahabat saya ni pun bagi nasihat pada saya ...

'awak , selagi awak tak menjauhi AL-QURAN dan AL MATHURAT , i.ALLAH awak MAMPU menghadapi ujian yang ALLAH berikan dengan ketenangan ! '

yup ! betul kata awak aliya , selagi berpegang pada dua PERKARA tu , i.ALLAH ,ALLAH akan sentiasa berikan pada kita kekutan , TAPI kita kene ingat ! sentiasa NIATKAN setiap apa yang kita lakukan tu kerana ALLAH supaya REDHA ALLAH sentiasa BERSAMA kita :)

saya juga teringat PESAN kak SAADAH AWANIS ,
saya cerita pada dia apa yang berlaku , dan dia memberikan saya NASIHAT yang sangat2 berguna . dia mintak saya bersabar , jadinya bila asyik bersedih hati , dia pun bagilah nasihat pada saya.....

' nur , nur selalu cakap kat akak kan , pandangan MANUSIA tu bukan yang UTAMA , sebab BUKAN mereka yang TETAPKAN kita punya SYURGA atau NERAKA .. nur, banyakkan BERSABAR . sabar tu kan SEBAHAGIAN daripada IMAN . nur kene KUAT . nur JANGAN JADI macam dia , kalau nur jadi macam dia , takde bezanya kan nur dengan dia kan?...'

ermm. betul jugak apa kata akak :)

then saya pun TAK terlepas untuk mintak nasihat daripada kak NURSYAFIYAH ,
saya bercerita dengan dia daripada A sampai Z ! hihi , semuanya okke ! then kak pia bagi NASIHAT <----- kalau nak tau apa nasihat kak pia , KLIK perkataan tu ,

tak LUPA juga saya MINTAK nasihat dan MOTIVASI pada SAHABAT karib saya , NADHIRAH ,

korang tau tak . NADH ni , bila saya cerita je pada dia . amboii melenting bagai apa je ! hihi . lepas tu , dia lah ANTARA yang PALING BANYAK yang bagi motivasi pada saya , yang saya akan SHARE kat korang ni ANTARANYA je lah ... hihi

' sayang , u kene KUAT ok , u JANGAN balas balik apa yang dia buat dekat u , biar ALLAH je yang balas , lepas tu u BIAR je dia rasa BAHAGIA kat dunia yang sementara ni . u TABAH k dear . u YAKIN dengan ALLAH . DIA tak akan uji u kalau benda tu tak ada HIKMAH , u kene cari HIKMAH tu ok sayang . u kene BANYAKKAN berdoa tau ! ..'

sorry lah kitarang ni BERUKHWAH gedik gedik MANJA u !!! nak MANISKAN ukhwah kami lah katakan :)

apa2 pun THANKS A LOT kat korang semua yang SENTIASA bagi motivasi kat saya ! dan APA YANG SAYA SHARE kat korang ni SEMUA ialah , mengenai KATA2 semangat yang kalau korang perasan dia akan BALIK KAN SEMULA ingatan kita PADA ALLAH sentiasakan ! itulah yang dinamakan BERUKHWAH KERANA ALLAH !

dan ALHAMDULILLAH , kata2 ni jugalah yang bagi saya SEMANGAT dan MOTIVASI untuk saya TABAH , ALHAMDULILLAH !

nak SEPCIAL thanks jugak kepada orang2 yang SELALU bersama saya

>PiqaHafiz.Sakinah.Anisah.DiyanaIzyan(fb).QasehNur(fb),Akhi(fb),NurulDyqah.FarahRaziman.Nashrah.Kak ina<

kawan2 IMPLUDENT (DENT) saya juga

>.Sabrina.
Humairaa.Nik.Farhana.<

serta KEPADA SEMUA yang KUNJUNG blog saya ! tanpa KORANG siapalah saya :)

OKLAH ! SAMPAI SINI JE !

JUMPA DI POST AKAN DATANG !

INSYA ALLAH

LEBIH MENARIK !

ASSALAMUALAIKUM :)




! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment