Monday, May 30, 2011

sebelas : 11

bismillah .

i.ALLAH ini merupakan POST terakhirku di bulan MEI ! huhu . TEPAT 31 mei saya hanya mampu memberikan 11 post sahaja . bukannya apa . sbb buzy dan tidak ada idea nak disumbangkan . apa2 pun baru2 ni saya ada mendapat idea baru . IDEA APA ?

tajuk saya hari ini ialah , WUJUDNYA ALLAH .

huh ! apa ni syahin . x kan masih x yakin yang ALLAH ni WUJUD !!!

huh ! SABO2 ! maksod saya di sini ialah . saya mempunyai satu fenomena yang mungkin saya boleh kongsi dengan antum mengenai kewujudan ALLAH ..

ok TEROS KE TOPIC ! ermm ,, seperti yang kita sedia maklum . ALLAH ni kita x dapat lihat dengan mata kasar . kita menyembah tuhan YANG KITA YAKINI kewujudanNYA . kita mengejar cintaNYA yang kita sendiri x nampak kewujudanNYA . namun bagaimana kita nk tafsirkan ALLAH itu wujud ?

kebanyakkan dah tau jawapannya . ALLAH itu wujud ! lihat sahajalah ciptaanNYA . so dpt lihat bukti kewujudanNYA kan . hurm .. saya amik contoh yang paling dekat dengan diri setiap insan ye ..

ermm . PENYAKIT ! SAKIT ! DEMAM . dan sebagainya . okeh . kalau seseorang tuh dye sakit seperti contoh sakit batu karang . adakah kita dapat melihat penyakit itu depan mata kita . sebagai contoh .

kita ada seorang kawan , dia menghidap penyakit batu karang . setiap kali sakit dia akan mengaduh kesakitannya kepada kita . namun apa yang kita boleh buat ? kita hanya mampu berkata sabar ye . pi klinik jom !

okeh ! daripada cerita yang sangat singkat di atas . saya nak tau satu perkara apabila kawan kita yang tadi mengaduh kesakitan itu kita percaya x ? sedangkan penyakit tuh kita x nampak dengan mata kasar . macam mana kita boleh percaya ? betol x ?

sama juga seperti ALLAH . kita x dapat lihat dengan mata kasar . namun sedar atau tidak apabila manusia mengalami kesulitan pasti mulutnya secara automatic menyebut nama ALLAH . so sebenarnya fitrah manusia itu sendiri mempercayai kewujudan ALLAH .

dan jika kita sudah mempercayai TUHAN kita ialah ALLAH WAJIBLAH kita melakukan apa yang diperintahNYA dan meninggalkan laranganNYA . mungkin kita rasa kita lakukan ibadah seorang diri tanpa adanya ALLAH . namun jika keimanan yang menyakini tentang kewujudanNYA pasti akan melakukan setiap ibadah keranaNYA !


SEKIAN . WASSALAM .
! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment