Wednesday, June 1, 2011

keimanan !

bismillah .

i.ALLAH ini merupakan post pertama ana pada bulan JUN . dan post ni dh mula letak tittle semula . apa2 pun . saya nak mintak maaf andai post selama ni banyak yang x bermanfaat untuk antum semua . apa2 pun . saya berbalik semula pada topic saya iaitu 'KEIMANAN !'

keimanan manusia ni ada pasang surutnye . apabila diri kita dipenuhi dengan amalan yang diredhai ALLAH dan kita sendiri tidak pernah sedikit pun kosongkan diri kita dengan perkara yang TIDAK BERFAEDAH maka saya rasa i.ALLAH keimanan kita akan sentiasa tetap ! namun , lumrah kehidupan kan . setiap apa yang kita lakukan kat dunia ni pasti akan di uji ALLAH . sama juga seperti keimanan kita . pasti ALLAH akan UJI !

YE ! seperti yang berlaku pada diri aku sekarang . aku lebih teruji dengan perkara di sekeliling ku . bukan HANYA keadaan sekeliling ku sahaja teruji . namun keimanan aku juga teruji . disebabkan keimanan aku di uji aku rasa seolah2 seluruh diri ku amat2 di uji dengan perkara ini . aku mula menjadi bukan diriku yang dahulu . aku terfikir . di manakah semua ini bermula ? !

di manakah ianya bermula menjadi tanda tanya yang sangat2 merungsingkan aku . bagi aku persoalan itu sangat2 penting . kerana permulaan benda itulah yang telah membawa perubahanku menjadi bergini ! aku ingin tahu dari mana ia bermula !! aku ingin tahu !sementara aku menemui jawapan bagi persoalan ku sendiri aku mengambil langkah untuk mencari AKU semula . aku perlu berusaha untuk mendapatkannya semula . aku tahu ! aku x boleh LEMAH ! ini baru SEDIKIT ujian ALLAH . aku perlu perbaiki diri aku semula ! aku perlu cari AKU semula !

walaubagaimanapun , aku yakin pencarian itu bukan mudah . ianya perlukan satu keazaman yang kuat dan keyakinan diri yang mendalam ! aku boleh lakukannye JIKA AKU BENAR2 INGINKANNYA ! aku perlu berTEKAD dalam apa yang aku ingin lakukan ! aku belum menjejakkan kaki di alam U ! dan mungkin ini adalah peluang yang ALLAH berikan untuk aku supaya aku memperbaiki diri ! ALLAH itu MAHA MENGETAHUI KAN ! aku tau ALLAH bagi aku UJIAN ini sekarang untuk aku belajar sebelum aku memasuki ALAM UNIVERSITI !

aku akan lakukan yang terbaik ! ye ! AKU PERLU ADA KEYAKINAN DIRI DAN TEKAD DALAM APA YANG AKU LAKUKAN ! aku perlu lebih displin ! padatkan jadual untuk lebih dekat denganNYA . dan perlu PATUHI SEMUA JADUAL ITU ! aku MAMPU ! i.ALLAH !


DOAKAN AKU ! aku perlukan doa daripada semua umat islam ! moga ALLAH perkenankan doa antum dan ALLAH merahmati antum ! AMIN ~
! dalam mencari REDHA ILAHI !

1 comment:

  1. Jum.. akak pn masih mencari diri sndri.. tiba2 trjatuh secara mendadak.. cuba bangun smula secara prlahan2.. insya Allah apa yg brlaku adalh kehendakNYA..tp kita sbg manusia masih boleh berusaha.. :)

    ReplyDelete