Saturday, May 21, 2011

sembilan . 9

bismillah .

YA ALLAH , kehidupan . kebanyakkan apa yang saya post mengenai kehidupan kan ? kenapa ye ? SEBABNYA kita punya kitaran hidup ni berkaitan dengan kehidupan . sama ada suka duka dan bermacam2 lagi kisah . so menegenai satu post ni saya nak bercerita mengenai kehidupan yang banyak sangat dugaan namun ALLAH yang MAHA BERKUASA TERHADAP SEMUA makhlukNYA membantu hambaNYA mengikut kehendakNYA . sesungguhnya ALLAH itu maha ADIL kan . :)

sebenarnya tak dapat saya nak ungkap dengan kata2 namun saya ungkapkan juga mengenai apa yang dh berlaku pada saya kepada semua orang yang saya sayang . thanks for your support . namun mengadu pada CINTA HATI SAYA juga lah yang sangat2 menenagkan . YE ! tepat sekali ! sya mengadu pada ALLAH S.W.T yang MAHA MENDENGAR luahan hati hamba2NYA . selepas saya mengadu pada YANG MAHA AGUNG . baru lah dapat ketenangan sedikit . namun saya tak akan lupa jasa2 orang yang dah bg nasihat pada saya .

salah satu nasihat yang sangat2 membakar semangat saya ialah nasihat daripada seorang yang akan digelar kak awan .

aku : akak kita x tau kenapa ! sakit sangat hati kenapa 4#$$#%@ ...
kak awan :
'nadia , akak pegang satu prinsip . just forget about it . don't thinking about it too much because it will hurt your self . just pray to ALLAH , mintak padaNYA supaya DIA akan berikan yang terbaik untuk nadia . yang lebih baik daripada apa yang orang lain dapat '
aku : tapi kak awan , benda ni daripada zaman kita tadika lagi tau .
kak awan : 'actually perbualan tertangguh sbb saya pi solat ' HEHE !!

THEN saya terpikir dengan soalan saya tuh sendiri ' dia buat daripada tadika lagi tau '

HURM .. my own answer !!

nadia , ko x boleh nak terus tewas dan kecundang dengan apa yang manusia di dunia ni buat pada kau . manusia ni hanya insan biasa dan ALLAH yang menciptakan mereka .siapa yang lagi berkuasa ? MANUSIA itu sendiri atau ALLAH ? mmg x dpt nk di nafikan kata2 manusia akan merudumkan semangat kita namun semnagat itu boleh jugak DATANG DARIPADA YANG MAHA AGUNG KAN ? YANG MAHA BERKUASA !! so kau hanya perlu pikirkan pandangan mata ALLAH ! ALLAH yang akan berikan segala2nya pada kau ..

i.ALLAH kata2 tu pembakar semangat ana dan mungkin kepada sesiapa yang ALAMI benda yang sama dengan ana boleh jadikan ini sebagai pembakar semangat juga ! .

salam ~
! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment