Wednesday, May 11, 2011

enam . 6

bismillah .

2 3 hari yang lalu siyes diri ini memang TERSANGAT2 SEDIH ! then then then , saya pun mengadulah pada seorang sahabat seperjuangan saya ! ALHAMDULILLAH , dye BANYAK SANGAT2 bagi saya MOTIVASI ! dan setelah puas saya MELUAHKAN perasaan saya pada sahabat seperjuangan saya . tba2 dye bg saya satu mesej yang sangat2 pilu apabila saya membacanya dan sangat2 memberikan semagat apabila saya MENGHAYATINYA . ok , saya nak kongsi dgn KORANG semua apa yang sahabt saya bg mesej pada saya tu ye :D

'melayari taufan kehidupan ...
jgn cuba dikawal ARAH taufan ,
tetapi kawal lah LAYAR kehidupan ,
Tak perlu di ukur dalamnya lautan ,
tetapi panjangkanlah kail yang sejengkal,
Hidup x sentiasa indah ,
langit x sentiasa cerah ,
pasang surut sebuah kehidupan ,
tak dapat di jagka bila badai akan datang ,
HARI INI SEMANGAT KITA MENGUNUNG TINGGI ,
tapi
kita x tahu apakah episod kehidupan yang bakal di lalui esok ,
tanpa kita jangka ,
semangat kita jatuh merudum ,
semua itu adalah lumrah ehidupan,
UJIAN ADALAH TANDA KASIH-NYA,

namun , apakan daya insan kerdil ini ,
terkadang terasa ANEHNYA mentafsir makna kehidupan ini ,
apabila yang dirancang SERING MENJADI SEBALIKNYA,
bermenung diri ini sendirian mengenang nasib diri yang dulu,
dalam gelora antara HARAPAN dan kecewa,
merenung hidup ini x ubah seperti sebuah TEKA - TEKI ,
siapakah yang dapat MENEKA untung nasib dirinya ?
oleh itu m
kembalilah ke dalam diri mencari erti kehambaan ,
bahawa siapa pun kita ,
tetap mengharapkan DIA ,
iringilah IKHTIAR , USAHA BERDOA dan BERTAWAKAL,
kembalilah kepada ALLAH ,
DIA yang menyelesai segala MASALAH ,


i.ALLAH ni antara ayat2 mesej dye bg pada saya . sebenarnya beserta music skali . seronok sangat bila mmbacanya . siyes dapat mmbangkitkan smngt saya yang PUDAR dulu .

tapi skrg ? hurm ..

sya suka sangat ayat2 yang saya besarkan . lebih2 yang di 'hightlight' kan . bnyk bg sy smngt .
! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment