Sunday, May 1, 2011

dua . 2

bismillah ,

YA ALLAH , aku rasa aku seakan2 lalai daripada TERUS mengigati mu . ku rasakan ku TERLEKA dgn keindahan DUNIAWI sahaja ! tidak ku kejar untuk mencapai redhaMU ya RABBI !

sungguh aku leka dgn dunia . sungguh aku lupa akan semua pemberian yang KAU telah berikan kepada ku ! sungguh KU lupakan semua NIKMAT yang KAU berikan kepadaku .

YA ALLAH , kenapa aku bergitu sombong untuk mengucapkan kata2 SYUKUR pada MU ? kenapa aku tidak pernah nak BERSYUKUR atas apa yang KAU berikan ? kenapa aku hanya pandai berungut sahaja ! kenapa aku bergini YA ALLAH ? adakah aku lupa yang aku perolehi sekarang ini hanyalah PINJAMAN DARIPADA MU . dan suatu hari nanti pasti aku perlu pulangkannya semula kepadaMU !

YA ALLAH . sombong sungguh aku ! kenapa aku begini ! kenapa aku lupakan MU ? kenapa aku x sedar diri yang aku HANYA PINJAM ini semua daripadaMU ? kenapa aku lupakan MU ya ALLAH ?

YA ALLAH , ampunkan aku atas kehilafan aku ! ampunkan aku !
masih adakah lagi ruang untuk ku ?
terima kasih YA ALLAH ,
kerana KAU berikan aku kesedaran sebelum terlambat .

sungguh diri ini benar2 dalam proses untuk berubah :'(

coretan ikhlas,
! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment