Wednesday, August 17, 2011

aku BANGKIT semula (bhg iii)

bismillah .

Alhamdulillah , aku bersyukur masih dikurniakan dalam keadaan iman dan islam !

insyaALLAH entry terakhir mengeani cerita aku BANGKIT :D

sehinggakan ....

permulaan ku bermula apabila aku rasa gelisah . kemudian ada seseorang yang memberikan aku MOTIVASI dan MOTIVASI tanpa henti . dia menjadikan aku antara ADIK didikan dia ! dia membantu aku . setiap hari aku membaca apa sahaja motivasi yang dia berikan kepada aku . aku mengkaji apa sahaja sumber maklumat yang dia berikan kepada aku . dan dia banyak membantu aku . dia dah kembalikan semula rindu aku pada penciptakku sehinggakan mulanya saat aku meletakkan DIA menjadi keutamaan ku ! SUMPAH aku merasai DIA semula . banyak sangat2 perubahan kepadaku kerana bantuan ALLAH melalui dia .

aku mula fikirkan apa sahaja kegagalan yang berlaku pada aku . aku mula kaitkan dengan ujian ALLAH dan ada HIKMAH yang sangat2 berguna untuk aku . aku mula memahami . kenapa dan mengapa ALLAH berikan aku ujian begini ... apa yang aku faham , hikmahnya ialah ALLAH nak membuka kan semula mata aku di atas kesilapa yang SANGAT2 banyak aku lakukan di zaman persekolahan . JUJUR ! memang sangat2 banyak ! sangat2 banyak ! dan ALLAHUAKBAR ! dengan kuasaNYA DIA banyak memberikan aku kefahaman . DIA banyak memberikan aku pengajaran yang sempurna . dan aku mula bersyukur di atas ujianNYA kepadaku . hmmm

jika ingin aku ceritakan di blog sungguh dan sangat2 panjang . i.ALLAH sahabat2 yang mengenali aku , jika ingin aku berkongsi cerita . pasti akan aku kongsikan kerana itu adalah milik ALLAH :)
aku bersyukur dengan ujianNYA kerana DIA mengajar aku ERTI HIDUP yang sebenar ! ALLAHUAKBAR !!

p/s : ana sangat2 sayang antum semua yang BANYAK2 membantu perjuangan hidup ana , serta kepada sahabat2 yang sering doakan ana dan dia yang sering mendidik ana ! moga ALLAH membalas segala2nya atas perbuatan antum ! :D

moga antum semua dapat amik pengajaran daripada apa yang ana rasai dan alami ! LILLAHITA'ALA ini lah yang berlaku dalam hidup ana dan inilah yang di namakan KEHIDUPAN .

terima kasih ALLAH kerana KAU izinkan aku merasainya ! alhamdulillah ..

**sentiasa bersyukur dengan apa yang di tetapkanNYA :)
! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment