Tuesday, August 16, 2011

aku BANGKIT semula (bhg ii)

bismillah .

Alhamdulillah , aku bersyukur masih dikurniakan dalam keadaan iman dan islam !


dan insyaALLAH ni smbngan entry satu ! :D

semangat aku datang apabila aku terbaca blog seorang adik yang sangat2 aku kagumi budi pekertinya . sangat2 aku hormati kerana ilmunya dan kerana akhlaknya . blognya banyak menyedarkan aku . aku merasakan seolah2 ingin mencontohi dia . tapi aku still rasa benci . sebab adik ni dapat segala2nya kehebatan di dunia ! dan aku TIDAK ! aku membantah untuk mencontohi dia . tapi , hati aku sering berasa gelisah , aku teruskan membaca blog adik ini sehinggakan aku menemui buku karya fatimah syarhah yang membangkitkan semangatku semula . YA ! buku 'seindah mawar berduri ' aku mula merasa ingin berubah . NAMUN ia masih tidak mengubahku SEPENUHNYA ...

aku masih mencari2 diri aku yang di SMIH dahulu . merindui ayat2 cintaNYA , rindu untuk ke musollah , rindu tazkirah dan segala2nya . aku mencari . aku menghubungi sahabat2 ku seperti anisah taha dan sakinah sk yang banyak memberikan kata2 semangat . aku suka sangat2 bila baca ayat2 anisah taha . dia selalu membakar semangatku ,,, dia selalu menaikkan dan membangkitkan aku semula . dan disitu juga . semangat ingin berubahku hadir . tapi aku masih TIDAK kuat ! aku masih mencari ! jujur ! pencarian demi pencarian aku USAHAKAN !

jasa yang sangat2 TIDAK akan ku lupa ialah jasa UKHTI tercintaku , NUR SYAFIYAH BINTI MOHD KASSIM . JUJUR ! di kala aku SANGAT2 DOWN , di kala aku rasa sangat2 jauh daripada ALLAH di saat aku rasa BENCI dengan kehidupan . ukhti ini tidak pernah JEMU menhantar mesej2 yang BANYAK sangat2 motivasi . walaupun aku mendiamkan diri , walaupun aku TIDAK REPLY atau aku TIDAK JAWAB PANGGILAN dia . dia tetap sabar . namun kata2 dia selalu aku ingat 'adik . sabar dengan ujianNYA ok sayang . akk selalu ada untuk adik . akk sayang sangat2 adik keranaNYA . i.ALLAH akak akan selalu doakan adik . akk selalu merindui adik ' . setiap kali ana baca mesej dia ana sering tersenyum kerana sedikit sebanyak mengubat duka di hati ana . dia antara orang TERPENTING dalam hidup ana , TAK ADA SATU pun RAHSIA yang ana simpan pada dia . dia selalu tahu apa yang ana buat . dia selalu menjadi orang terpenting untuk ana ceritakan kegembiraan dan kesedihan ana . dialah CAHAYA PENAWAR ana sampai bila2 !! namun , semangat sebenar SUMPAH belum wujud lagi saat ini . ana belum jumpa hati yang merinduiNYA .. hmm...

piqa hafiz dan kak saadah awanis juga antara pengobat duka aku . mereka tidak pernah lupa nasihatkan aku . mereka aku ibaratkan seperti aku . sebab situasi kami yang hampir serupa . PIQA HAFIZ antara sahabat yang tak suka tengok aku DOWN . dia suka sangat2 bagi motivasi pada aku walaupun dia sering kata 'syahin aku tak berapa teror snagt nak bg motivasi ni tapi aku nak kau sentiasa kuat dengan ujianNYA' .. tersenyum aku saat baca mesej2 dia . dia pembakar semangatku . kami sama2 berazam ingin berubah . dia , k.is dan aku . KAMI BERTIGA ingin menjadi hambaNYA yang TAAT perintahNYA dan muslimah solehah insyaALLAH . k.is jugak antara seseorang yang aku sayang . dia selalu bagi aku kata2 semangat berdasarkan pengalaman dia . walaupun aku menyepikan diri daripada dia , dia tak pernah lupakan aku . itulah dia yang aku kenal ! aku sayang dia ! TAPI hati aku masih rasa gelisah dan masih merasakan kekosongan ! sumpah . masih rasa kekosongan ...


sehinggakan ....


! dalam mencari REDHA ILAHI !

2 comments:

  1. Assalamualaikum adikku syg~ alaa... mana bahagian 3? cheq x sabaq nih... hehehe..;D

    ReplyDelete
  2. HEHE ! memang sengaja lambat2 kan ! takut ada yang tak nak baca ! HUHU ~ okeh2 ! ana UPDATE SEKRANG !! :D

    ReplyDelete