Tuesday, August 16, 2011

aku BANGKIT semula (bhg i)

bismillah .

Alhamdulillah , aku bersyukur masih dikurniakan dalam keadaan iman dan islam !

insyaALLAH apa yang bakal ana post kali ni adalah mengenai APA yang ana lalui ! YA ALLAH , untuk pengetahuan antum . apa yang ana lalui AMAT2 SUKAR untuk ana terima pada mulanya . HANYA ALLAH sahaja yang tahu bertapa PERIT dan kecewanya hati di atas apa yang berlaku pada diri ana selama ini ! JUJUR . hanya ALLAH dan insan2 yang rapat dengan ana SAHAJA yang mengetahui bertapa perit ana menanggung SEMUA situasi yang ALLAH beikan kepada ana . insan yang sangat2 berjasa pada ana antaranya ialah keluarga ana sendiri , IBU , ABAH , ABG QASHRIE , ABG EBAL , SOFEA , (masa ni EZAT kat asrama jadi dia tak de :P , tp i.ALLAH dia doakan yang terbaik untuk ana . amin ! ) dan seorang UKHTI yang TIDAK PERNAH meninggalkan ana seorang diri di dalam kesedihan , dialah cahaya penawarku . dialah NURSYAFIYAH BINTI MOHD KASSIM ! jujur ana SANGAT2 bertuah mempunyai kakak yang SANGAT2 menjaga ana dan SANGAT2 care pasal ana . ukwah sangat2 indah keranaNYA . dan beberapa sahabat2 ana yang lain , yang TIDAK selalu ada bersama ana , antaranya SAKINAH SK DAN ANISAH TAHA . jujur ana cakap di waktu kedukaan yang melanda dan ianya SANGAT2 perit orang2 ini lah yang PALING BANYAK membantu ana ! ana TIDAK AKAN PERNAH LUPA jasa antum sampai BILA2 pada ana ! i.ALLAH . dan disebabkan itu ana sangat2 bersyukur kepadaNYA kerana ALLAH kurniakan antum semua menjadi pembakar semangat ana ! syukran antum !

jujur ana cakap , sewaktu ana sedang menaip post kali ni , hati ana sangat2 sayu . ana sedang menagis , mengenangkan apa yang berlaku kepada ana . SUMPAH ANA SEDANG MENANGIS ! ALLAH tahu ana menagis kerana ana sangat2 sayu sewaktu menaip post kali ni . apabila dikenang balik ! ALLAH , perit sungguh apa yang ana rasai . ana TIDAK sehebat semua ! ana TIDAK secerdik yang lain dan yang paling penting ana TIDAK sebertuah yang lain ...

kekalahan demi kekalahan . ketidak adilan . kekecewaan . kesedihan . JUJUR ana dah merasai semua ni ! ianya SANGAT2 sedih dan sangat2 TERLUKA ! hampir ana terfikir ingin LARI daripada semua ni ! ana malu nak berdepan dengan semua . ana seorang KECUNDANG ! jujur ! itu yang ana rasakan .. di waktu kekalahan dan kegagalan SERING DATANG MENGHAMPIRI ANA ana selalu berkata

'kenapa ALLAH tak pernah bagi aku kejayaan ?! aku mintak pada ALLAH nak berjaya tapi DIA tak bagi kejayaan . aku mintak pada ALLAH segala2nya tapi DIA tak bagi aku ! kenapa balik2 DIA hanya bagi pada orang yang sama ! kenapa ALLAH bersikap tak adil pada aku ! kenapa aku tak penah jadi JUARA ?! kenapa aku dikenali sebagai KECUNDANG ! kenapa ?! kenapa ?! ALLAH TAK ADIL !!! '

aku sering salahkan ALLAH . tapi aku TAK SELESA dengan SIKAP AKU yang begitu . sering aku menyalahkan ALLAH tapi bibir aku melafazkan AKU INGIN MENCINTAI ALLAH ! aku rasa sangat2 hipokrik ! sangat2 jahil ! tapi pedulik apa aku . bagi aku ALLAH tak adil jugak ! ya ALLAH zalimnya aku waktu ni . aku sedih sangat atas kata2 yang aku lafazkan dulu ! hinanya aku .manusia yang tak pernah dan tak reti bersyukur ! sayu aku .

kejatuhan demi kejatuhan dan kejatuhan DIA berikan kepada aku ! daripada kegagalan kepada kegagalan ! daripada kekalahan kepada kekalahan ! JUJUR . bagi aku tahun ini DIA sangat2 menguji ku ! aku sering kecewa dan sedih . penah sehingga aku rasa begitu bencikanNYA kerana SERING bagi aku kekalahan ! aku tinggalkan apa yang DIA perintahkan aku langgar apa yang DIA larang . hampir sahaja aku terfikir ingin menjadi perempuan yang SAMA seperti perempuan lain . menaggalkan tudung dan berpakaian seolah2 TIDAK berpakaian (seksi) . JUJUR ! aku terfikir begitu . namun HATI aku sering gelisah . aku tidak berbuat demikian .

di mana semangat aku datang ?!

i.ALLAH entry akan disambung . sebab tak nak antum baca panjang lebar :P

nantikan entrynya ! cehh ! ana post sekali jugak .. tuhh baca entry yang kedua dan ketiga tu ! :D
! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment