Thursday, March 24, 2011

saraghae science :0



hoho .. sedar x sedar post saya telah mencecah kepada 70 ! unbeliveble ! HEHE ..
sejak dh habis sekolah ni rajin betol saya menyinggah blogger saya !
apa2 pun saya ingin buka topic about something ni ...

seperti gmbr di atas !..

SCIENCE !!

yeahh ... itu lah topic saya hari ini .. well nk tau x .. masa zaman sekolah dulu SUBJEK yang tersangat2 saya benci ialah subjek SCIENCE ! siyes mmg x suka sangat subjek ni sampai saya cakap dengan cikgu saya yang saya BENCI sangat subjek scs ni .. mmg ar PALING kan !! kurang sopan sungguh ! HEHE ..
saya x tau kenapa tapi sya x pernah dapat A dalam subjek ni..
saya tersangat2lah sedih ,, mmg ar x terkata .. saya teringin sangat mcm teman2 saya dapat A dalam SCS ! teringin sangat ! then saya amik keputusan utk belajar bersungguh2 dalam SCS ! sya MULA menumpukan perhatian dalam kelas ! walaupun x berapa FAHAM tapi saya tetap berusaha utk subjek itu ! mmg ar .. sukar sangat ! namun saya usaha ! usaha ! dan usaha ! .. then hampir setiap hari saya kat asrama tuh kalau tyme study saya HANYA akan pegang BUKU SCS sahaja ! then sampai ada junior yang tegur saya 'akak ni asyk belajar SCS shj ! akak x jemu ke??' then ana pun ckp ngn dye .. 'ni subjek yang paling akak lemah arr '

sya x pedulik orang kata then saya pun belajar dengan sangat2 bersungguh2 !
terlalu BERSUNGGUH2 !!!
hanya ALLAH shaja yang tahu betapa BERSUNGGUH2 nya saya !

namun saya terpikir mungkin saya ni x layak kot utk dapat RESULT yang CEMERLANG !!

namun dengan kuasa ALLAH ... alhamdulillah !!!

SAYA MENDAPAT A- dalam keputusan SPM saya !!! syukur sangat !! terima kasih YA ALLAH !!

daripada apa yang berlaku pada saya ni .. saya akan mengambil iktibar !
jika kita belajar BERSUNGGUH2 mmg mudah utk kita berjaya !
sekarang benda tuh dah berlaku pada diri saya sendiri ..
dan saya akan berusaha belajar bersungguh2 utk masa depan saya !

AMIN ..

hope pembaca juga boleh amik iktibar daripada kisah saya :)

~HYN195production~
! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment