Friday, February 3, 2012

kehidupan .



HYE korang .
apa khabar iman ? sihat ke ?
or masih GOYAH ?
andai korang rasa IMAN di hati berada di tahap kritikal
cepat-2 lah ADJUST balik yea .
sama-2 lah kita BETULKAN .
#peringatan untu DIRI sendiri jugak :face40:

Alhamdulillah , bersyukur sangat-2 pada ILAHI kerana DIA masih izinkan saya dan kalian yang menzirahi blog saya ini HIDUP dalam keadaan iman dan islam . Pertamanya , ucapan terima kasih ah kat korang yang sudi ziarah teratak yang tak menarik mana ni pun yea . apa-2 pun matlamat hanya satu iaitu UNTUK MENCARI REDHA ILAHI . i.ALLAH :131:

Baiklah , alhamdulillah . hari ni saya diberikan oleh ALLAH waktu untuk mengupdate blog yang dah 'agak' lama bersarang . Alhamdulillah saya telah mendapat inspirasi yang baru . SYUKUR kerana ALLAH masih sayang saya dan mengabulkan doa saya dengan menyentuh hati saya yang terlalu kotor akibat dosa-2 yang telah saya lakukan .

kenapa saya berkata begitu ?

Untuk bersikap jujur , hati ini sudah sangat-2 lama tidak disirami TARBIYAH . hati ini sangat mencari-2 tarbiyah itu di mana . sukar untuk menemukannya di dunia luar yang kita bercampur dengan pelbagai lapisan masyarakat . namun, ALHAMDULILLAH . siapa yang berusaha dia pasti akan berjayakan ? ALLAH itu tidak zalim , tapi manusia tu yang zalim pada diri sendiri . kita ni , bila diberikan ujian oleh ALLAH kepada kita , apa tugasan kita yang sebenar ? tugas kita ialah untuk MENGHADAPI ujian-NYA itu TANPA mengeluh dan face it dengan REDHA . cara nak MENGHADAPI ujian-NYA pula ialah kita sendiri perlu BERUSAHA ke arah itu , bukan kita tunggu PERTOLONGAN itu datang . YES ! bantu diri kamu SENDIRI !

yelah , bukan ke ALLAH berpesan dalam kitab cinta-NYA .

“Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib suatu kaum kecuali kaum itu sendiri yang mengubah apa apa yang pada diri mereka ”

(Ar-Ra'd:11)

so , kita perlulah berusaha mengubahnya sndiri kan ?

KEHIDUPAN ? apa function tajuk ni untuk ENTRY kali ni ?

mungkin ada yang tertanya-tanya dan mungkin ada yang tidak mempunya respon mengenai tajuk yang saya berikan , apa-2 pun . apa niat saya untuk post kali ni . itu lah yang akan saya sampaikan .

KEHIDUPAN bagi saya merupakan stau perjalanan yang ALLAH berikan kepada manusia sebagai satu kawasan PERSINGGAHAN yang sementara . Untuk manusia yang HANYA mengejar DUNIA semata-mata , mereka akan merasakan PERJALANAN hidup mereka di dunia ini SANGATLAH lama . namun , untuk yang mengejar AKHIRAT , mereka akan merasakan seolah-olah diri mereka belum cukup SEMPURNA dan masih banyak cacat cela yang mereka lakukan. dan mereka akan sentiasa USAHA dan USAHA untuk mendapat redhaNYA dan mengajar cinta ALLAH dan RASUL .kenapa saya berkata begini ? kenapa tanggapan saya pada kehidpan adalah seperti ini ? sebabnya , pernah tak korang baca benda ni ,

'jika kamu kejar dunia, kamu akan dapat dunia..jika kamu kejar akhirat, kamu akan dapat kedua2nya''..

so ? apa korang rasa ? conclude kanlah yea , moga ALLAH berikan kemudahan untuk korang semua . i.ALLAH , okeylah . saya nak beredar dulu . banyak lagi tugasan sebagai khalifah belum saya settlekan . moga ALLAH permudahkan urusan saya , i.ALLAH amin ! :face9:

:58:thanks sangat-2 untuk SEMUA saudara seislam saya kerana kalian sudi
MENZIARAHI BLOG SAYA
DAN
BERUSAHA MENGEJAR REDA-NYA BERSAMA .
I.ALLAH jumpa di ENTRY yang seterusnya .
moga ALLAH berikan kesemptan .
AMIN:58:



! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment