Monday, July 11, 2011

kasih SAYANG versi UKHTI :(

bismillah .

' kasih sayang ' sesuatu yang kita tak mampu nak gambarkan bagaimana BENTUKNYA . namun apa yang boleh di jelaskan ialah , RASA KASIH SAYANG itu ADA . !

mungkin ada sesetengah daripada kalian akan tanya

'ADA ? maksud ada tu macam mana ye ?! '

bagi pendapat saya , atau penjelasan saya mengenai perkara ini IALAH !

ADA itu maksudnya ianya WUJUD ! perasaan itu WUJUD . event kita tak nampak kasih sayang itu DEPAN MATA kita namun kita DAPAT MERASAKANNYA . betol tak ?!

'ermmmm ... jadiii ? point nye ?! '

ok ! point yang saya nak sampaikan di sini ialah perasaan kasih sayang yang benar2 indah akan dapat kita rasakan dengan BERKASIH SAYANG KERANA ALLAH . i.ALLAH kita akan merasakan kasih sayang itu . dan apabila kasih sayang itu datang, kita akan rasakannya apabila kita kehilangannya ...

macam yang dah terjadi pada saya sekarang ni . YE ! saya mengakui , saya sudah merasakan kasih sayang yang teramat sangat pada seoarang ukhti , kasih sayang sangat2 KERANA ALLAH . subahanallah ! sungguh diri ini merasakan keindahan apabila berukhwah kerana ALLAH , sehinggakan kami tak pernah langsung bergaduh dan kami akan saling merindui ukhwah kami KERANA ukhwah kami berteraskan ALLAH .

apabila kami berhubung , pasti akan ada satu dua tazkirah akan diberikan , pasti menjadi kebiasaan kami apabila berhubung , kami akan mengagung-agungkan pencipta kami , ALLAH S.W.T ! subahanallah ! indahnya ukhwah keranaNYA ! :)

NAMUN ,

saya sekarang ni , hurmm .. mungkin salah saya kerana nak berkecil hati atas apa yang dia TERLEPAS cakap . mungkin saya ni yang berlebih2 . dia buat tak seberapa , tapi saya yang sedih lebih2 . Saya yakin niat dia sebenarnya baik , dia tak berniat pun nak malukan saya . namun HATI saya terlalu malu . terlalu sedih . tapi saya lagi sedih kalau tak bertegur dengan dia , tak berbalas mesej dengan dia . hurm ..

ya ALLAH bagilah aku kekuatan . aku sayangkan dia kerana MU . kuatkan aku , dan tabahkan aku untuk berukhwah dengan dia semula ! :(

saya sayang ukhti saya kerana ALLAH :(
! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment