Friday, March 9, 2012

bicara soal HATI


hye korang ,
apa khabar?
hopefully korang sentiasa sihat k. (:

i.ALLAH , hari ni diri saya terpanggil untuk mengupdate post terbaru untuk blog ni , walaupun EXAM FINAL dah semakin dekat namun , untuk meluangkan masa sebentar untuk mengupdate blog i.ALLAH akan sentiasa ada (:

Bukan ker ALLAH ada berfirman dalam kitab cinta-NYA .

Allah berfirman : "Hai orang-orang mukmin, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu." (Muhammad 47:7)

daripada ayat di atas ni , bukanlah maksud saya yang saya ni hebat ataupun bagus sangat . tapi , saya hanya niat nak menyebarkan ilmu ALLAH berdasarkan pemahaman saya dan i.ALLAH tujuan utama hanya untuk REDHA-NYA .

baiklah , berbalik kepada TOPIC . 'bicara soal HATI' . Sesuatu yang menarik minat saya untuk meletakkan tittle post kali ini adalah kerana saya tertarik dengan kata-2 yang terzahir yang di ilhamkan oleh-NYA ..

''Tunjak UTAMA untuk semua masalah dan kebaikkan yang berlaku adalah disebabkan HATI . HATI ni ibarat pasangan hidup kita, Andai kita pandai menjaganya, maka sucilah ia dan bahagialah ia. Andai kita tak mampu mendidiknya dengan baik . Dia akan rosak dan memusnahkan sebuah kebahagiaan''

look like something kan ? something yang saya rasa macam , WOW ! sangat MENARIK ! saya nak menerangkan sesuatu mengenai perkara ni lagi , tapi masa yang saya limitkan sudah pun sampai ke pengakhirannya . saya pun terpaksa off komputer ni untuk sambung belajar . fokus pada exam , i.ALLAH minggu depan jadual saya FREE , saya akan sambung semula . semoga kita berjumpa lagi dalam 'bicara soal HATI-II' . jumpa di ENTRY yang seterusnya TAW !! <3

''SENTIASA UPDATE IMAN . MOGA ALLAH REDHA DENGAN SETIAP PERBUATAN ''

ASSALAMUALAIKUM SAYANG ! :D


! dalam mencari REDHA ILAHI !

No comments:

Post a Comment